Monday, April 21, 2008

United Airlines

I flew to Dallas with United Airlines from Montreal via Chicago last Monday and suffered a 3 hour delay in Chicago for 2 mechanical problems with the plane. I missed meeting Mario Andretti in the process. On Thursday, I was supposed to fly back to Chicago @ 5:55PM but the flight was delayed for unknown reasons. Since I would have missed by connection in Chicago, they sent me to American Airlines for a new flight. American had a conflict with Air Canada so back to United I went.

United found me a new flight but I would have to stay in Dallas one more night. They paid for the room but included no meal vouchers. I called United to complain about this and argued with a customer relations agent for 10 minutes about the spelling of my name.

Suffice to say, I got home with American Airlines 16 hours late. I hate United and will never fly with them again. Nobody's perfect, but they don't seem to understand customer satisfaction.

One more thing, they fill up a plane from front to back. Ridiculous!!! Air Canada has the good sense to fill up a plane from back to front so people don't bump into each other. Also, Dallas/fort-Worth Intl Airport is SOOOOOO badly designed it's not funny!

J'ai voyagé avec United Airlines pour me rendre à Dallas de Montréal via Chicago et j'ai eu un délai de 3 heures à Chicago pour 2 problèmes mécanique. J'ai manqué la chance de rencontrer Mario Andretti. Jeudi, mon vol de retour à 17h55 a été retardé pour des raisons inconnues. Puisque j'allais manqué ma connexion à Chicago, ils m'ont envoyé à American Airlines. Après qu'un problème avec Air Canada, j'étais de retour chez United.

United m'a donner des nouveaux vols mais je devais rester une nuit de plus à Dallas. Ils ont payé pour la chambre mais pas pour les repas. J'ai contacté le support à la clientèle pour poser une plainte et je me suis battu avec le représentant pour 10 minutes pour bien épeller mon nom.

En bout de compte, je suis arrivé chez moi 16 heures en retard. Je déteste United et je ne prendrai pu jamais de vols avec eux. Personne n'est parfait mais ils ne comprennent pas la satisfaction du client.

Une dernière chose, ils remplissent les avions du devant vers l'arrière. Ridicule!!! Air Canada comprend qu'un avion doit être rempli de l'arrière vers l'avant pour éviter que les passagers d'enfargent. Aussi, l'aéroport de Dallas/Fort-Worth est tellement mal concu, ce n'est pas comique!

No comments: