Thursday, November 20, 2008

Layer Filters in AutoCAD 2009 / Les filtres de calques dans AutoCAD 2009

I was teaching a class on AutoCAD Architecture 2009 yesterday and used the FILTERS command to purge the layer filters from the drawing. The FILTERS command is an undocumented command that I found on Lynn Allen's blog. Previously, the largest amount of filters I had ever seen was 400+. This one has 38013!!! My thanks to Max for sending me this file. The performance of the drawing was terrible until the purge. Now, it is much faster to load and use.

If you have a drawing with more filters, send me a screenshot of the FILTERs dialog box and I will post it.


J'ai donné un cours sur AutoCAD Architecture 2009 hier et j'ai utilisé la commande FILTRES pour purger les filtres de calques du dessin. La commande FILTRES est une commande non-documenté que j'ai trouvé sur le blog de Lynn Allen. Mon record pour les filtres était 400+ mais ce dessin en avait 38013!!! J'aimerais remercier Maxime pour le fichier. La performance du dessin était atroce mais maintenant, ca va beaucoup mieux.

si vous avez un dessin avec plus de filtres, envoyez-moi une capture d'écran et je vais le mettre sur mon blog.

No comments: